+48 739 095 555       |       Poniedziałek – Piątek 09:00 – 20:00

Zajęcia terapeutyczne

Zapraszamy

Terapia psychologiczna

Terapeutyczne spotkania indywidualne oraz dla całej rodziny,  wspierające oraz przywracające równowagę w codzienności. Spotkania mające na celu stworzenie bezpiecznej przestrzeni, która umożliwia dzieciom i ich rodzicom uzewnętrznienie swoich emocji, trudności czy lęków.
Podczas sesji wspólnie uczymy się jak rozwiązywać napotkane trudności, jak utożsamiać się i pracować z emocjami oraz jak rozwijać umiejętności interpersonalne. Działania te mają na celu wsparcie funkcjonowania zarówno w przedszkolu, szkole oraz w otaczającej codzienności.
Oferujemy naszą pomoc podczas kryzysów, buntów, nierównowagi życiowej oraz trudnościach rodzicielskich.

Logopedia

Terapia wspierająca i stymulująca mowę w celu prawidłowego porozumiewania się.
Terapia logopedyczna pomaga zmierzyć się i pracować nad wadami wymowy, trudnościami z czytaniem oraz pisaniem, defektami emisyjnymi, gramatycznymi, fonetycznymi i leksykalnymi.
Terapia wspiera usprawnianie motoryki narządów mowy, problemy emisyjne oraz prace z dysleksją.

Terapia pedagogiczna

Jest to terapia opierająca się na zajęciach cyklicznych mających na celu wspieranie i stymulowanie rozwoju psychoedukacyjnego dziecka.
Podczas terapii usprawniamy zaburzone funkcje oraz poprawiamy pracę percepcji oraz pamięci wzrokowej i słuchowej, usprawniamy pracę w obrębie motoryki małej, jak i motoryki dużej. Terapia pedagogiczna to terapia, która obejmuje nie tylko zajęcia korekcyjne, ale również wspiera procesy psychologiczne dzieci, które wykazują trudności w rozwoju emocjonalnym i społecznym.

Integracja Sensoryczna

Integracja Sensoryczna to poces odbierania przez układ nerwowy bodźców ze świata zewnętrznego. Terapia SI ma na celu rozwijanie oraz korekcje podstawowych funkcji motorycznych i sensorycznych.
Podczas terapii SI pracujemy nad pobudzaniem i regulacją zmysłów poprzez różne aktywności i ćwiczenia. Terapia Integracji Sensorycznej opiera się
przede wszystkim na stymulowaniu wszystkich zmysłów dziecka, którymi są: dotyk, wzrok, słuch, równowaga i orientacja w schemacie ciała.
Dzięki tej metodzie dziecko zacznie lepiej przetwarzać i reagować na bodźce z otoczenia.

Metoda SI wspiera dzieci:

  • Mające trudności szkolne (czytanie, pisanie, skupienie uwagi)
  • Przejawiające opóźnienia w rozwoju ruchowym lub w rozwoju mowy
  • Z wybiórczością pokarmową
  • Unikające kontaktu dotykowego
  • Nadmiernie ruchliwe lub letargiczne
  • Potykające się, ze słabą koordynacją ruchową
  • Z nadwrażliwością słuchową
  • W spektrum, z nadpobudliwością psychoruchową (ADHD), z zespołem Downa i innymi niepełnosprawnościami.
Integracja Bilateralna

Praca metodą usprawniającą zdolność świadomego i skoordynowanego posługiwania się obydwiema stronami ciała. Dzięki terapii Integracji
Bilateralnej dziecko jest w stanie efektywnie wykonywać podstawowe czynności i zadania.
Terapia ta przeznaczona jest dla dzieci i dorosłych, którzy mają m.in. obniżoną obustronną koordynację, trudności z rozróżnianiem stron prawa-lewa czy niewykształconą lateralizację i brak umiejętności odzwierciedlania ruchów sekwencyjnych.

TUS (Trening Umiejętności Społecznych)

TUS to cotygodniowe spotkania, które pomogą Twojemu
dziecku lepiej zrozumieć emocje, budować pewność siebie i rozwijać umiejętności niezbędne w szkole. W stałej, kameralnej grupie dziecko wyruszy w niezwykłą podróż po świecie emocji, bajek i zadań, dzięki którym nauczy się:

  • rozpoznawać i regulować swoje emocje
  • radzić sobie w nowych sytuacjach
  • budować relacje z innymi dziećmi
  • odkrywać swoje mocne strony
  • rozwijać umiejętności społeczne i komunikacyjne
  • stawiać pierwsze kroki w kierunku budowania zdrowej pewności siebie i samodzielności
Terapia NeuroTaktylna

Jest to terapia wykorzystująca metody masażu i stymulacji skóry, które pobudzają receptory skórne do optymalnego odbioru bodźców sensoryczno – motorycznych pochodzących z otaczającego środowiska. Terapia ma celu dostarczanie informacji ze skóry do centralnego układu nerwowego, do mózgu.

Metoda wykorzystywana zarówno u dzieci jak i dorosłych podczas pracy

  • Porażeniem mózgowym
  • Opóźnieniem rozwoju umysłowym oraz psychomotorycznym
  • Spektrum Autyzmu
  • Nadpobudliwością psychoruchową
  • Lękami i fobiami
  • Agresywnymi zachowaniami
  • Trudnością w nauce
  • Zaburzeniami Integracji Sensorycznej
  • Uszkodzeniami układu nerwowego
Terapia Ręki

Terapia ręki to metoda, która wykorzystuje indywidualnie dobrane i skoordynowane działania usprawniające pracę całej ręki: od barku, przez ramię i przedramię, po nadgarstek, dłoń i palce. Terapia ta pozwala dziecku na uzyskanie prawidłowego napięcia mięśniowego, właściwej postawy ciała, poprawnego trzymania przedmiotów w dłoni czy kształtowania prawidłowego chwytu.